Dygnsutflykten 2020

andersk
Posts: 14
Joined: 03 Mar 2019, 21:04

Re: Dygnsutflykten 2020

Post by andersk »

Blir det över isen till Råneå, eller leder över fastlandet?
Stigbjörn
Posts: 82
Joined: 04 Mar 2019, 09:46

Re: Dygnsutflykten 2020

Post by Stigbjörn »

Jag tänkte i min enfald, när vi inte vet standarden på malmen väg, med gupp och så, så då blir det bekvämt att börja resan över isen.
Gör du ingenting, gör du aldrig fel.
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Dygnsutflykten 2020

Post by Anders »

På "gruppen malmens väg" på FB står det att den är i bra skick till Nattavara, men dålig mot Gällivare.
andersk
Posts: 14
Joined: 03 Mar 2019, 21:04

Re: Dygnsutflykten 2020

Post by andersk »

Har kollat lite Ang. leden mellan Vouddas och Gällivare, och enl. Johnny Engman som pratat med dom som sladdar den sträckan. Så ska den sladdas på Torsdag om inget oförutsett inträffar.
Stefan
Posts: 28
Joined: 04 Mar 2019, 16:27
Location: Vesterbackvägen 4, Töre

Re: Dygnsutflykten 2020

Post by Stefan »

Låter mycket bra. Skoterleden från Töre till Råneå är under all kritik. Jag har nu kontaktat en mc-kompis i Råneå så jag får dra dit skotern och lämna bil och släp hos honom.
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Dygnsutflykten 2020

Post by Anders »

Ta isen till Råneå Stefan. Den är jämn och fin även för en Yamaha. :D
Stigbjörn
Posts: 82
Joined: 04 Mar 2019, 09:46

Re: Dygnsutflykten 2020

Post by Stigbjörn »

Stort TACK till alla deltagare för årets begivenhet, dygnsutflykten, som i år gick till Nattavara för övernattning och utspisning. Lördagen till Gällivare och färd Dundret runt i strålande solsken och vindstilla. Sen tillbaka till förläggningen för kulinarisk måltid och bastu m.m. Söndag hemfärd, duggregn i minusgrader isbeläggning på visir och allt övrigt. Efter 7,5 timmar kom vi till Hertsön och 52,5 mil.
Gör du ingenting, gör du aldrig fel.
Stigbjörn
Posts: 82
Joined: 04 Mar 2019, 09:46

Re: Dygnsutflykten 2020

Post by Stigbjörn »

Nu har det gått en vecka sen vi kom hem från vår utflykt, och gubben (jag) känner mig inte helt återställd, kan också bero på att jag fick dra en infekterad tand i torsdags. Har rethosta och känner för och vila lite på eftermiddagen, brukar jag aldrig göra annars. Mår Ni andra som Ni ska? OK.
Gör du ingenting, gör du aldrig fel.
Post Reply