Idag har jag kört

Här kan vi skriva om allt möjligt.
Post Reply
Stigbjörn
Posts: 82
Joined: 04 Mar 2019, 09:46

Idag har jag kört

Post by Stigbjörn »

Torsdag 6 februari, solsken, 5 grader kallt, otroligt fin dag, körde jag förbi sinksundet till skoterleden som går till björsbyn, (det var en stor traktor som kört i leden och lämna djupa hjulspår) kom upp i skogen mot Bensbyn, många leder (spår) kom till slut ut på mulöviken, åkte sen den smala viken mellan Björkön och Mulön ut på havet utmed Risön, fantastiskt forsade fram helt ospårat korsade bara något enstaka skoterspår, vek av västerut till Koludden sen la jag in några vedklabbar i kaminen i skoterstugan.
Gör du ingenting, gör du aldrig fel.
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Idag har jag kört

Post by Anders »

Härlig tur du har kört idag Stigbjörn. Hoppas att det blev varmt i stugan. :D
Stigbjörn
Posts: 82
Joined: 04 Mar 2019, 09:46

Re: Idag har jag kört

Post by Stigbjörn »

Lördag 15 februari 0 grader snöfall, började hacka ned en halvmeter lodrät snövägg som kommunens snöslunga lämnat vid Getholmsgatan. Startade 1005 från va korsningen, fick sätta bort glasögonen på bodviksfjärden det var mycket dålig sikt, när jag passerade mulöbanken rullade dimman in det var som att köra i mjölk, inte roligt. Tog beslut, det blir inget Persön, körde sen in på leden över Granön till Innantillfjärden sen spåret mellan Mulön och Björkön då började det ljusna snöfallet lättade. I skoterstugan träffad jag Roger och Bengt. Det blev bara drygt 3,5 mil idag.
Gör du ingenting, gör du aldrig fel.
Stigbjörn
Posts: 82
Joined: 04 Mar 2019, 09:46

Re: Idag har jag kört

Post by Stigbjörn »

Torsdag 27 februari sol 12 minusgrader, åkte från va-korsningen kl. 10.55 den tänkta färdvägen mot Råneå nästa fredag, lite snö på isen, det gick fint att ligga på 50 km/h, gjorde stopp vid Sundomstugan kl. 11.25. Styrde sen in mot Furufjärden besökte Hällkojan Furufjärdens skoterförenings stuga, den var gode sunkig, ingen ved och inget underhåll. Åkte sen över Furufjärden till Persön och tankade, sen ned på Persökanalen där brun snösörja frusit ihop, men det gick bra att köra ändå. Vid Altersundet innan Örarna går det en led mot Rutvik, den tog jag, en fin rolig underhållen led till grustaget, där de vänt med sladden. Till slut kom jag ut i Rutvikssund där jag hittade en välpistad led mot Björsbyn. Stannade i solens sken drack kaffe och åt smörgås utan att frysa om händerna otroligt. Kom sen ned på vårat spårområde, vilka underbara leder vi har, alldeles slätt. Såg inte en enda skoter på hela dagen. Körde 6,3 mil.
Gör du ingenting, gör du aldrig fel.
Stefan
Posts: 28
Joined: 04 Mar 2019, 16:27
Location: Vesterbackvägen 4, Töre

Re: Idag har jag kört

Post by Stefan »

Vilken härlig dag du har haft. Kul med lite berättelser om resor. :D
Stigbjörn
Posts: 82
Joined: 04 Mar 2019, 09:46

Re: Idag har jag kört

Post by Stigbjörn »

Tack Stefan det värmer.
Gör du ingenting, gör du aldrig fel.
Post Reply