Skoterledsrapport

Här skriver den som varit ut på leden och jobbat.
Stefan
Posts: 28
Joined: 04 Mar 2019, 16:27
Location: Vesterbackvägen 4, Töre

Re: Skoterledsrapport

Post by Stefan »

Bra jobbat fimpen!!! Här i Töre är det lite sämre leder p.g.a. att inte fler tar tag i sladdningen. Jag tycker ändå att de som kör håller ganska bra leder. Det duger för mig. :)
tosses
Posts: 9
Joined: 03 Mar 2019, 21:07

Re: Skoterledsrapport

Post by tosses »

Idag har jag sladdat ut till lövskär, hertsöträsk och nästan fram till skoterstugan, sista biten fick vara då jag inte tog mig över stugvägen med sladden pga gigantisk plogvall.
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Skoterledsrapport

Post by Anders »

Det ser ut som att årets skotersäsong, åtminstone här vid kusten, börjar närma sig sitt slut. Plus 10 grader på dagarna tar fort på den snön som finns kvar. Det är dessutom svårt att ta sig ut på leden när det bara börjar vara asfalt och grus överallt. Ni som ändå lyckas ta er ut på leden, så se upp för stubbar och stenar som kanske börjar titta fram i vårsolen.
Fimpen
Posts: 27
Joined: 04 Mar 2019, 14:45

Re: Skoterledsrapport

Post by Fimpen »

Hej idag har jag och Tobias varit och röjt sly efter kraft ledningen jämte Hertsövägen samt breddat överfarten nya leden ner mot skoterstugan
Fimpen
Posts: 27
Joined: 04 Mar 2019, 14:45

Re: Skoterledsrapport

Post by Fimpen »

Hej idag har jag och Anders H varit och byggt en ny bro vid Norraviksvägen ner mot Hagaviken
TGE
Posts: 6
Joined: 13 Mar 2019, 09:04

Re: Skoterledsrapport

Post by TGE »

I dag har jag varit till skogs och skyltat vägöverfarter med nya STOPP och Korsande väg .Bodviken, Hagaviken .VA-Leden. Och även skidspårs-överfarterna har fått stopp och varningsskyltar. Vi måste ju visa lite hänsyn där Ormbergs-skidåkarna får korsa våran skoterled. :lol: :mrgreen: .

ARCTIC-CAT. :ugeek:
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Skoterledsrapport

Post by Anders »

Ska vi också ta lite betalt av dom när dom åker på våran skoterled? Vi kan väl ta en tia av dom i alla fall. :D
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Skoterledsrapport

Post by Anders »

Det som såg så lovande ut med först kyla och sedan lite snö, verkar nu regna bort tyvärr. :( :( :(
Stigbjörn
Posts: 82
Joined: 04 Mar 2019, 09:46

Re: Skoterledsrapport

Post by Stigbjörn »

Nu har det blivit ett tjockt snöislager som blir bra underlag för nästa snöfall, men dåligt för renbetet
Gör du ingenting, gör du aldrig fel.
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Skoterledsrapport

Post by Anders »

Det är ju bra för vi vill inte ha några renar här vid kusten.
Post Reply