Skoterledsrapport

Här skriver den som varit ut på leden och jobbat.
Fimpen
Posts: 27
Joined: 04 Mar 2019, 14:45

Skoterledsrapport

Post by Fimpen »

Hej idag har jag varit och sladdat till Stallarna och skoterstugan koludden.
tosses
Posts: 9
Joined: 03 Mar 2019, 21:07

Skoterledsrapport

Post by tosses »

Idag har jag sladdat va-leden, zinksundet, hagaviken och flygfältet.
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Skoterledsrapport

Post by Anders »

Bra gjort grabbar! Då är lederna i alla fall i hyfsat skick inför helgen. :)
Fimpen
Posts: 27
Joined: 04 Mar 2019, 14:45

Re: Skoterledsrapport

Post by Fimpen »

Hej idag har jag sladdat nästan hela ledsystemet fick vända i Boviken kom ej över plogkarmen som var lämnad provade skottamen gav upp lämnade även övre delen av Va leden som har varit plogat.Är helt slut har fått stå och bryta till höger hela tiden på grund av mycket snö. Och att alla kör i mitten på leden .
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Skoterledsrapport

Post by Anders »

Tänk att det ska vara så svårt för skoterförare att man inte håller i mitten av en skoterled, för att det då inte skulle bli ett dike i mitten som är svårt att återställa med sladden. Om man skulle försöka köra på hela den upptrampade leden skulle det bli mycket lättare för de som underhåller lederna att få dom i bra skick igen, vilket gynnar er med en mycket bättre skoterled att köra på.
TGE
Posts: 6
Joined: 13 Mar 2019, 09:04

Re: Skoterledsrapport

Post by TGE »

Det stora problemet med den så kallade önskade högertrafiken och att alla kör på mitten är ju att alla leder är minst 1.5 meter för smala.

Om jag försöker hålla mig till höger dvs med innerskidan på höger sida om mittlinjen på leden då är ju högra skidan i princip alltid utanför leden vilket då ställer till det.

Om vi fick bredda alla leder så skulle dessutom tempot för sladdningen gå upp och en högre jämnare fart skulle spara bränsle i längden.

Och dessutom skulle den fysiska arbetsinsatsen i svett räknat gå ner.

Jag hade förövrigt den stora glädjen att få vara först ut i går på leden med en vän från Tyskland , snacka om propaganda resa ..

Ett stort tack till Fimpen för ditt fina jobb.

//Erik
tosses
Posts: 9
Joined: 03 Mar 2019, 21:07

Skoterledsrapport

Post by tosses »

Idag har jag sladdat ut till lövskär och koludden. Skoterstugan fick vara då det inte gick att ta sig över vägen pga plogvall.
Anders
Posts: 63
Joined: 04 Mar 2019, 16:47

Re: Skoterledsrapport

Post by Anders »

Jättebra Tobias! Fimpen ska ringa en på kommunen i morgon som har lovat att skoteröverfarterna ska vara skottade. Kanske bara en kommunikationsmiss med traktorföraren. :?
Fimpen
Posts: 27
Joined: 04 Mar 2019, 14:45

Re: Skoterledsrapport

Post by Fimpen »

Hej idag har jag sladdat till Hagaviken och VA leden fick skotta Alle vägöverfarter för att komma över med sladden. Den som har plogningen där måste ogilla skoteråkare eftersom han inte hjälper till att te ner plogkarmarna
Fimpen
Posts: 27
Joined: 04 Mar 2019, 14:45

Re: Skoterledsrapport

Post by Fimpen »

Hej idag har jag sladdat till Hagaviken och VA leden. Var lite hårt men det blev hyfsat iallafall.
Post Reply